NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
سفیر ژاپن:

 

سفیر ژاپن: امیدوارم مدرسه ساخته شده در شهرستان اهر برای کودکان منطقه مفید باشد

تبریز- ایرنا - سفیر ژاپن درایران در آیین بهره برداری از مدرسه 9 کلاسه شهید دایلاری شهرستان اهر، گفت: امیدواریم این مدرسه برای کودکان منطقه در تحصیل علم، مفید و موثر باشد.

 

به گزارش ایرنا، 'کوجی هانه دا' روز دوشنبه در این آیین افزود: این مدرسه با مشارکت ژاپن و براساس استانداردهای ضدزلزله و معیارهای دقیق فنی احداث شده است.

وی گفت: ملت ایران همچنان که در سونامی ژاپن به مردم ژاپن کمک کردند، وظیفه ما بود که در جبران خسارت های زلزله ایران نیز مشارکت کنیم.

هانه دا اظهار کرد: سه سال پیش وقتی سونامی ژاپن اتفاق افتاد، ملت و دولت ایران بلافاصله به کمک مردم ژاپن شتافتند و با تهیه غذاهای ایرانی و سایر کمک ها مردم آسیب دیده را یاری کردند که از دولت و مردم ایران تشکر می کنیم.

سفیر ژاپن در ایران گفت: وقتی زلزله در ایران اتفاق افتاد دولت ژاپن در راستای اقدام انساندوستانه به مردم مناطق زلزله زده کمک کرد و ابتدا قرار بود تعدادی کانکس اسکان موقت خریداری شود که بنا به صلاحدید مسوولان هلال احمر و آموزش و پرورش مقرر شد هزینه خرید این کانکس ها برای ساخت مدرسه مناطق زلزله زده صرف شود که امروز شاهد بهره برداری از این مدرسه هستیم.



* با کمک دولت و مردم، مناطق زلزله زده ارسباران بهتر از گذشته ساخته شده است

فرماندار شهرستان اهر نیز دراین آیین گفت: دولت و ملت با مشارکت و همدلی خود توانستند با حضور در مناطق زلزله زده و ارسال کمک های گسترده، مناطق زلزله زده ارسباران را بهتر از گذشته بسازند و امروز شاهد شور و نشاط در این مناطق هستیم.

'رضا صدیقی' افزود: امروز شاهد به بارنشستن این تلاش ها و کمک های نوعدوستانه مردم و کمک دولت و احداث واحدهای مقاوم در برابر زلزله در مناطق روستایی و شهری هستیم.

وی گفت: با تلاش جمعی و بسیج کلیه امکانات و به برکت حضور رهبری در منطقه بیشتر زیرساخت ها در حوزه های مختلف که در زلزله آسیب دیده بود، بازسازی و نوسازی شده و مردم منطقه از نعمت و خدمات نظام اسلامی بهره مند شده اند.

وی همچنین با تشکر از سفیر ژاپن در تهران به دلیل حضور در این منطقه اظهار کرد: همچنان که ملت و دولت ایران در سونامی ژاپن کمک های موثری کردند، دولت ژاپن نیز در این کمک ها پیشقدم بود و این مدرسه با مشارکت دولت ایران و ژاپن به بهره برداری رسیده است.

صدیقی گفت: با وجود اینکه این منطقه و اکثر روستاهای بخش مرکزی دچار آسیب جدی در زلزله شده بود، اما به برکت حمایت دولت و مردم و پشتیبانی اهالی منطقه دیگر اثری از این خرابی ها نیست و منطقه به یک کارگاه سازندگی به وسعت منطقه ارسباران تبدیل شده است.

دو زمین لرزهٔ ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۱ به بزرگی 6.4 و 6.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر)

مناطقی از اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزند که کانون هر دو زمین لرزه در عمق 10کیلومتری زمین اعلام شد.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در استان های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل و در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان احساس شد.

قربانیان این زمین لرزه براساس اعلام منابع رسمی 252 نفر بود و در جریان این دو زمین لرزه همچنین بیش از پنج هزار نفر مجروح شدند.

گفته می شود بیشترین تلفات انسانی این زمین لرزه از روستاهای باجه باج، گوردره و دبنو و همچنین شهر ورزقان بوده است.

در محدوده این زمین لرزه ها ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد مسکونی دچار آسیب شد که از این تعداد ۵ هزار و ۳۲۹واحد به طور کامل تخریب شد.

میزان خسارت وارده به استان آذربایجان شرقی از بابت زلزله ۲۱ مرداد ماه سال 91، بیش از ۱۰ هزار و ۷۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0