NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
نقش روز افزون آمار در تصمیم گیری‌ها

فرماندار ورزقان : نقش روز افزون آمار و اطلاعات به عنوان پیش نیاز کلیه تصمیم گیری ها،سیاستگزاری ها و برنامه ریزی ها بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار ورزقان

علی وفادار در حاشيه بازديد از ستاد سرشماري كشاورزي شهرستان ورزقان، گفت : این نقش در عصر اطلاعات به قدری بدیهی است که نظام آماری کشورها و حجم و کیفیت بانکهای اطلاعاتی آنها نه تنها یکی از مهمترین شاخصهای توسعه یافتگی کشورها به شمار می رود،بلکه متقابلاً نیز سیاستگزاریها و برنامه ریزیهای توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشورها،بدون در اختیار داشتن آمار کافی،صحیح و دقیق و بهنگام ممکن نیست.

وفادار افزود : اکنون که با تلاش و همت دانشمندان، محققین و فعالان عرصه آمار، روزی به نام آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده و این روز در اکثر نقاط گرامی داشته می شود اهمیت آمار را در برنامه ریزی و ارزیابی کلیه فعالیت های کشورها و حوزه های مختلف بیش از پیش بیان می نماید.

وي گفت : بايدتلاش نمایيم تا فرهنگ تولید آمار صحیح و به هنگام و همچنین استفاده درست از آن ها در جهت بیان وضعیت و واقعیت های موجود و ترسیم وضعیت مطلوب در حیطه وظایف محوله سرلوحه کار خود قرار دهيم. چرا که آمار دقیق و بروز را می توان به عنوان چشم و گوش دولت ها قلمداد نمود.

وفادار خاطرنشان كرد : با آمار صحیح است که بخش کشاورزی می تواند ضمن مدیریت مناسب تولید، به برنامه ریزی درست برای تامین به موقع غذای کشور اقدام و بر بسیاری از بی برنامگی ها غلبه نماید.

فرماندار شهرستان ورزقان تصريح كرد : علاوه براین، با سرمایه گذاری مناسب در این حوزه، می توان تراز تجارت خارجی را بهبود و واردات و صادرات را در بخش کشاورزی مدیریت کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0