NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی

فهر
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى

آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً

وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ

فيها طَويلاً .

--------------------------------------------------


ورود به سایت گلستان


http://reg.pnu.ac.ir

----------------------------------------------------

قابل توجه پذیرفته شدگان کارشناسی ۱۳۹۳

كليه پذيرفته شدگان ميبايست از ساعت 12 مورخه 26/06/1393

لغايت ۴/۰۷/1393 پذيرش جهت غير حضوري به



سيستم مراجعه نمايند.

خلاصه مراحل پذيرش :

تكميل مشخصات و ارسال مدارك و دريافت "گزارش260"

1- كليه پذيرفته شدگان ميبايست با شناسه كاربري و گذرواژه به شرح زير وارد سيستم شوند:

- شناسه كاربري: شماره پرونده c931

گذرواژه : شماره ملي

لازم به ذكر است در صورتيكه كد ملي شما در اطلاعات سنجش پر نشده باشد بايستي شماره شناسنامه

خود را جهت ورود به سيستم وارد نماييد.

مثال : شناسه كاربري: c931600707

گذرواژه: 0061111111

2- از طريق مسيرزير نسبت به تكميل اطلاعات و همچنين ارسال مدارك لازم اقدام نمائيد.

آموزش==> دانشجو==> پذيرش غيرحضوري==> "پذيرش غير حضوري دانشجويان جديدالورود"

تذكر1: حجم هر تصوير حداكثر 250كيلوبايت و ترجيحا فرمت آن jpg يا jpeg باشد.

3-بعد از پذيرش نهايي ،مي بايست با شناسه كاربري : شماره دانشجويي، گذرواژه: شماره شناسنامه از

تاريخ 30/06/1393 الي 05/07/1393 جهت ثبت نام و انتخاب واحد به سيستم مراجعه نماييد.

4- كليه دانشجويان قبل از انجام انتخاب واحد، موظف به پرداخت شهريه ثابت ميباشند و در صورت عدم پرداخت، امكان انجام انتخاب واحد ايشان مقدور نخواهد بود. لذا قبل از انجام ثبت نام از مسير زير نسبت به دريافت گزارش 163(فرم واريز وجوه دانشگاه پيام نور)اقدام نماييد:

منوي اصلي --> آموزش --> گزارش هاي آموزش --> شهريه --> ليست ها و آمارها--> فرم واريز وجوه

دانشگاه پيام نور

پرداخت شهريه از 3 طريق الكترونيكي، دستگاه خودپرداز و مراجعه به شعب بانك صادرات مقدور مي باشد.

تذكر2: در صورت موفقيت تراكنش پرداخت پس از حداكثر 2 ساعت، وضعيت دانشجو از حالت بدهكار به فعال تبديل خواهد شد.

تذكر3: شايان ذكر است در صورت عدم موفقيت تراكنش (در پرداخت غير حضوري) و برگشت وجه شهريه، وضعيت دانشجو مجدد به غير فعال تبديل خواهد شد.

5- پس از پرداخت شهريه از مسير زير نسبت به انجام مرحله انتخاب واحد اقدام نماييد:

ثبت نام ==> عمليات ثبت نام ==> "ثبت نام اصلي"

شماره های تماس با دانشگاه:

۴۴۵۵۴۱۴۰

۴۴۵۵۳۹۹۵

۴۴۵۵۴۱۵۰

جهت سهولت در انتخاب دروس در هنگام انتخاب واحد به پورتال اطلاع رساني دانشگاه به آدرس www.pnu.ac.ir مراجعه و سرفصل دروس رشته خود را مشاهده نماييد. در هنگام اخذ درس رعايت روابط دروس ( روابط پيش نيازي و هم نيازي دروس ) الزامي است . 

تعداد بازدید از این مطلب: 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0







اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذِینَ كَفَرُوا أَوْلِیاۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُونَ (بقره ـ 257)

خداوند دوست و سرپرست مۆمنان است، آنها را از تاریكى‏ها (ى گوناگون) بیرون و به سوى نور مى‏برد. لكن سرپرستان كفّار، طاغوت‏ها هستند كه آنان را از نور به تاریكى‏ها سوق مى‏دهند، آنها اهل آتشند و همانان همواره در آن خواهند بود.

در آیه قبل خواندیم كه او مالك همه چیز است »لَهُ ما فِی السَّماواتِ« و در این آیه مى‏خوانیم: نسبت او به مۆمنان، نسبت خاصّ و ولایى است. «وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا» گوشه‏اى از سیماى كسانى است كه ولایت خدا را پذیرفته‏اند.

آنكه ولایت خدا را پذیرفت، كارهایش رنگ خدایى پیدا مى‏كند. «صِبْغَةَ اللَّهِ» «1» براى خود رهبرى الهى برمى‏گزیند. إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طالُوتَ مَلِكاً» «2» راهش روشن، آینده‏اش معلوم و به كارهایش دلگرم است. «یَهْدِیهِمْ رَبُّهُمْ بِإِیمانِهِمْ «3»، «إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ «4»، لا نُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ «5» در جنگ‏ها و سختى‏ها به یارى خدا چشم دوخته و از قدرت‏هاى غیر خدایى نمى‏هراسد. فَزادَهُمْ إِیماناً «6» از مرگ نمى‏ترسد و كشته شدن در تحت ولایت الهى را سعادت مى‏داند.

امام حسین علیه السلام فرمود: «انى لا ارى الموت الا سعادة

تنهایى در زندگى براى او تلخ و ناگوار نیست، چون مى‏داند او زیر نظر خداوند است. إِنَّ اللَّهَ مَعَنا «8» از انفاق و خرج كردن مال نگران نیست، چون مال خود را به ولى خدا مى‏سپارد.

یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً «9» تبلیغات منفى در او بى اثر است، چون دل به وعده‏هاى حتمى الهى داده است:

وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ «10» غیر از خدا همه چیز در نظر او كوچك است.

امام على علیه السلام فرمود: عظم الخالق فى أنفسهم فصغر ما دونه فى أعینهم. «11» از قوانین و دستورات متعدّد متحیّر نمى‏شود، چون او تنها قانون خدا را پذیرفته و فقط به آن مى‏اندیشد و اگر صدها راه برایش باز شود ، تنها با معیار الهى آن راهى را انتخاب مى‏كند كه خداوند معیّن كرده است. وَ مَنْ لَمْ یَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ «12»

ناگفته پیدا است كه خداوند نه به اجبار مۆمنان را از ظلمات (گناه و جهل و صفات رذیله و دورى از حق) به نور خارج مى‏كند و نه كفار را به اجبار از فطرت توحیدى بیرون مى‏برد بلكه اعمال آنها است كه ایجاب چنین سرنوشتى را از سوى پروردگار مى‏كند

نكته‏ها:

1- تشبیه ،ایمان، و كفر به نور و ظلمت رساترین تشبیهى است كه در این مورد به نظر مى‏رسد.

نور منبع حیات و همه بركات و آثار حیاتى و سرچشمه رشد و نمو و تكامل و جنبش و تحرك است. نور آرامبخش و مطمئن كننده و آگاه كننده و نشان دهنده است در حالى كه ظلمت رمز سكوت و مرگ، خواب و نادانى، ضلالت و وحشت مى‏باشد. ایمان و كفر نیز چنین هستند.

2- ممكن است گفته شود كه كفار نورى ندارند كه از آن خارج شوند، ولى با توجه به اینكه نور ایمان در فطرت همه وجود دارد این تعبیر كاملاً صحیح به نظر مى‏رسد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فرصت یک هفته‌ای کمیسیون صنایع به نعمت‌زاده

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت:‌ این کمیسیون یک هفته به وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت برای ارائه گزارش دقیق درباره روند جذب و تعدیل نیرو در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت فرصت داد.




به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در مورد جزئیات جلسه امروز کمیسیون صنایع گفت:‌ جلسه امروز با حضور غلامرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این جلسه سؤالات سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی، نماینده مردم نائین در مورد استخدام‌ها و اخراج‌ها و شبکه‌های صنعتی و یونس اسدی نماینده مردم اردبیل در مورد راهبرد وزارت صنعت در قبال معادن از وزیر مطرح شد.

دهقانی از قانع نشدن اسدی و فرصت یک هفته‌ای کمیسیون به وزیر برای ارائه گزارش دقیق در مورد استخدام‌ها و تعدیل نیروها در این وزارتخانه خبر داد و گفت:‌ در ادامه جلسه، بندهای دیگری از لایحه مخابرات نیز به رأی گذاشته شد که به تصویب کمیسیون رسید. 

تعداد بازدید از این مطلب: 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رئیس شبکه بهداشت و مسئول سلامت شهرستان ورزقان:
38 درصد از روستاهای ورزقان تحت پوشش آب و فاضلاب نیست

رئیس شبکه بهداشت و مسئول سلامت شهرستان ورزقان گفت: 38 درصد از روستاهای ورزقان تحت پوشش آب و فاضلاب نیست و طریقه استفاده آب آشامیدنی سنتی است.




به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، مهرداد رباطی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ورزقان از عدم همکاری شهرداری و شورای شهر ورزقان نسبت به انتقال احشام داخل شهر انتقاد کرد.

وی گفت: نگهداری غیراصولی دامداری در داخل شهر، تلمبارکردن علوفه‌ها و انباشت انواع فضولات حیوانی داخل شهر و وضعیت نامناسب جوی‌ها موجب جمع شدن حیوانات موذی و تهدید سلامتی مردم و زشت نشاندن چهره شهر شده است.

رئیس شبکه بهداشت درمان ورزقان اضافه کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی را 62 درصد از 143 روستا اعلام کرد و 38 درصد بقیه روستاها بدون تحت پوشش و به صورت استفاده آب آشامیدنی سنتی است که از جهت بهداشتی با استاندارد مطابقت ندارد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0