NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
مواردی از باب انتقاد به گزارش یکی از نمایندگان محترم مجلس

برای درج نظرات خود اینجا کلیک کنید(دروب شحضی فرخ عبداله زاده)
 

چندی پیش یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باانتشار بروشور تبلیغاتی گزارشی ازعملکرد خویش را ارائه نموده بودند؛ ضمن احترام به جایگاه مجلس شورای اسلامی که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) در راس امور است؛ مواردی از باب انتقاد به گزارش مذکور وارد می باشد که به شرح ذیل اعلام می گردد:

: بخش اول
1- متن گزارش حاکی از کم سوادی یا عدم آگاهی تهیه کنندگان آن به وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی بود.

 

-2 در این گزارش اکثر خدمات دولت قبلی و فعلی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بنام ایشان رقم خورده بود.
سوالی که در این ارتباط مطرح است این که مگر نماینده دستگاه اجرایی می باشد که وظایف و عملکرد های ادارات را در این گزارش بنام خود آورده است!؟

برای مثال تعویض کنتور های خراب شرکت آب فا را نیز در دفترچه گزارش عملکرد نماینده آورده اند!!!!؟

 -3اعطای تسهیلات بازسازی به مالکان اماکن مسکونی و دامی تخریب شده در اثر زلزله به نام ایشان رقم خورده است؛ همچنین نظارت بر احداث اماکن دامی.
سوالی که در این جا مطرح است این است که جایی که رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولین طراز اول کشور از مناطق زلزله زده بازدید کرده و دستورات لازم را داده اند؛ دیگر نماینده چطور ادعا می کند که این کارها را من انجام داده ام.!؟

 

 -4در این گزارش اکثر پروژه هایی که در سالهای قبل اجرا شده یا نیمه تمام بودند؛ جزو عملکرد این نماینده ذکر شده است؛ این در حالی است که همه می دانند که پروژه ای که نیمه تمام باشد؛ اعتبار آن پایدار بوده و تا زمان اتمام قطع نشده و هر سال تا تکمیل آن، اعتبار لازم پیش بینی می شود.
 

 -5جاده روستای اردشیر با تلاش های مداوم مهندس علیزاده (نماینده سابق) جناب آقای فروغی (فرماندار سابق) و میکائیلی (کارمند فرمانداری) بدون استفاده از اعتبارات دولتی در مسیری به طول 4 کیلومتر و کاملا سنگی و کوهستانی توسط شرکت «مهد امید آرین» و با مشارکت شرکت «آهن آجین» و شرکت «مبین» اجرا شده است؛مدیر عامل شرکت مهد امید آرین و کارکنان آن، مدیران شرکت های مبین و آجین، اهالی محترم روستای اردشیر و ... شاهد بر این موضوع می باشند؛ حال آقای نماینده که در اینجا کوچکترین نقشی نداشته است در این گزارش آن را جزو عملکرد خود آورده است.!!!
 

 -6طرح آبرسانی روستای آوانسر با پیگیری های جناب آقای دکتر رحیمزاده ، قاسمی و ... از اهالی محترم روستا و ساکن ارومیه و سایر اهالی شریف روستا با تلاش های مداوم نماینده و فرماندار سابق و رئیس وقت جهاد کشاورزی در مسیری به طول 3 کیلومتر در دل کوه و با احداث استخر ذخیره آب با مشارکت شرکت «کندوان پارس» و «زرین داغ آستارکان» و جهاد کشاورزی ورزقان اجرا شده است.
این در حالی است که در مورخه 30/2/1391 آقای نماینده که هنوز بر صندلی مجلس تکیه نزده بود(7روز مانده به شروع مجلس نهم) از پرداخت کارکرد آقای .............. که با بلدوزر در این پروژه کار کرده بود؛ و قرار بود توسط شرکت کندوان پارس پرداخت شود؛ ممانعت می نمود.
اهالی محترم روستای آوانسر ،
مدیر عامل،سرپرست ومهندسین کارگاه و مدیر وقت جهاد کشاورزی شاهد بر این موضوع هستند. حال آقای نماینده که در اینجا کوچکترین نقشی نداشته و سعی در کارشکنی داشتند؛ در این گزارش آن را جزو عملکرد خود آورده است.
 

 -7عملیات اجرایی کارخانه مولیبدن در سال 1388 آغاز و در شهریور سال 1391 با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
حال چگونه ممکن است در فاصله کمتر از 3 ماه پروژه به این بزرگی با پیگیری آقای نماینده راه اندازی شده باشد!!!؟.

 

و چندین مورد دیگر .......

 

: بخش دوم

در بخش دوم پروژه ها و طرح هایی که آقای مهندس علیزاده آنها را پیگیری نموده و به جریان انداخته بود و باید با استفاده از نفوذ و لابی نمایندگی مجلس پیگیری می شد و می توانست از باب پیگیری جزو عملکرد نماینده محترم باشد؛ ولی اقدام موثری در این راستا انجام نشده و به فراموشی سپرده شده اند .

 


نظرات ارسالی کاربران محترم موجب روشن شدن مطلب و رفع سوء تفاهمات موضوعات مطروحه خواهد گردید .




وب سایت شخصی فرخ عبداله زاده

تعداد بازدید از این مطلب: 331
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


چرا مردم منطقه را سیاست زده می کنید؟م

حجت الاسلام مهدوی، امام جمعه محبوب ورزقان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با انتقاد صریح از مسئولین شهرستان و استان وضعیت فرهنگی و اقتصادی این ورزقان را نامطلوب ارزیایی کرد.

امام جمعه محبوب ورزقان

حجت الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه ورزقان در خطبه های نماز جمعه ی این شهرستان با اشاره به هفته وقف گفت: پس از زلزله ورزقان کمک هایی از طرف اداره اوقاف و امور خیریه در راستای بازسازی مساجد صورت گرفته است که کافی نبوده و نیاز است توجهی بیشتری در راستای مرمت و احیای مساجد از طرف دولت و خیرین صورت پذیرد.
 

وی در رابطه با مسائل و مشکلات شهرستان ورزقانادامه داد: مقرر بود کارخانه های ذوب وپالایش مس سونگون در این شهرستان احداث و قریب 6000 نفر در این کارخانه ها صاحب شغل شوند که متاسفانه علی رغم هزینه های سنگین، احداث این کارخانه ها لغو شده و قرار است به کارخانه کاتود مس تنزل پیدا کنند .
 
وی افزود: این منطقه به خاطر بی توجهی مسئولین دچار فقر فرهنگی و محرومیت شده است و باید مورد توجه ویژه مسولین استانی و شهرستانی قرار گرفته و با اقدام عملی و نه فقط حرف و شعار خالی، فقر و محرومیت از این منطقه سر شار از سرمایه های معدنی و کشاورزی و...زدوده شود.
  امام جمعه ورزقانتصریح کرد: چرا مردم منطقه را سیاست زده می کنید؟ تا امروز به دنبال این سیاست مدار و فردا به دنبال فلان نفر باشند؛ چرا با برنامه ریزی صحیح و کار جهادی مشکل اشتغال جوانان  این منطقه ی برخوردار حل نمی شود؟ چرا بسیجی وار وارد عمل نمی شوید تا با کمک همدیگر مشکلات و محرومیت را از این منطقه ریشه کن کنیم؟
 
وی ادامه داد: باید نظارت ها در منطقه دقیق تر شوند تا زمینه فساد برای سود جویان فراهم نشود.

آناج


تعداد بازدید از این مطلب: 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


2015

 

سایت جدید اخبار شهرستان ورزقان

تعداد بازدید از این مطلب: 1311
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9


120میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت جاده ورزقانخاروانا اختصاص یافت

 

120میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت جاده ورزقان - خاروانا اختصاص یافت

تبریز- ایرنا - فرماندار شهرستان ورزقان گفت: برای آسفالت جاده ورزقان - خاروانا 120 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

 

علی وفادار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول این جاده 60 کیلومتر است و اهالی 60 روستا از این جاده تردد می کنند.

وی با بیان اینکه 80 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن بوده و به کار کشاورزی و تولیدات دامی مشغول هستند، توجه به بخش راه روستایی را ضروری دانست و گفت: 80 درصد راه های روستایی این شهرستان از آسفالت قابل قبول برخوردارند.

شهرستان ورزقان با یک صدو 60 روستا در 75 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:
نسخه چاپيارسال به دوستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:
تعطیلی مجتمع مس سونگون شایعه است/ تولید شمش مس در منطقه ورزقان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تعطیلی مجتمع مس سونگون را شایعه دانست و گفت: با تاکید وزیر صنعت و معدن مس کاتدی و شمس مس باید در منطقه تولید شود.

خبرگزاری فارس: تعطیلی مجتمع مس سونگون شایعه است/ تولید شمش مس در منطقه ورزقان
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین نجاتی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران خبرهای مبنی بر تعطیلی مس سونگون را شایعه‌ای بیش ندانست و اظهار کرد: در حال حاضر 150 هزار کنسانتره در مس سونگون تولید می‌شود که در یک ماه آینده 150 هزار تن دیگر به تولید آن اضافه می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه کارخانه ذوب مس سونگون از جمله طرح‌هایی است که بارها وعده‌هایی در خصوص احداث آن داده شده و تا به امروز عملی نشده، ادامه داد: امروز خبرهایی از تعطیلی این مجتمع به گوش می‌رسد؛ در حالی که وزیر صنعت و معدن بر فرآوری کنسانتره تولید مس سونگون یعنی شمس مس در منطقه تأکید کرده و در مرحله تصمیم‌گیری انتخاب تکنولوژی قرار داریم.

براساس این گزارش، نخستین جرقه برای احداث کارخانه ذوب مس در سال 87 و با حضور مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران زده شد که خبر از احداث مدرن‌ترین کارخانه ذوب مس کشور در شهرستان ورزقان می‌داد و قول بهره‌برداری از آن تا پایان سال 91 داده شده بود.

سال 88 بود که علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن وقت از نهایی شدن قرارداد ساخت کارخانه ذوب و بهره‌برداری از آن در چهار سال آینده خبر داد، اما این طرح نیز در طرح پیشرفت چندی درصدی پیش نرفت.

مسئولان امر اعلام کردند با راه‌اندازی کارخانه ذوب اشتغال 10 هزار نفری ایجاد خواهد کرد.

* اختصاص یارانه 12 هزار میلیارد ریالی دولت به عنوان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سهم یک هزار و 200 میلیارد تومانی تولید از هدفمندی یارانه‌ها، عنوان کرد: سهم استان‌ آذربایجان‌شرقی از این محل برای تولید هنوز مشخص نشده، اما کارهای مقدماتی آن انجام گرفته که امیدواریم به‌زودی منجر به نتیجه شود.

وی بیان کرد:‌ یارانه 12 هزار میلیارد ریالی دولت به عنوان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص خواهد یافت.

نجاتی با بیان اینکه بیشتر واحدهای صنعتی بزرگ استان قبل از انقلاب اسلامی ایجاد شده‌اند، اضافه کرد: این واحدها نیازمند نوسازی و ارتقای فناوری تولید هستند، به طوری که صنعت استان آذربایجان به تکنولوژی جدید نیاز دارد و با توجه به قدمت آن عمر ماشین‌آلات صنعت استان آذربایجان شرقی به اتمام رسیده و فرسوده است.

فرسودگی تجهیزات و تکنولوژی واحدهای صنعتی  آذربایجان‌‌شرقی

وی با بیان اینکه به دلیل فرسودگی تجهیزات و تکنولوژی، واحدهای صنعتی توان رقابت با واحدهای جدید را ندارند، اظهار کرد: قرارگیری آذربایجان‌شرقی در جایگاه پنجم یا ششم صنعتی کشور برازنده این استان نبوده و در سال‌‌های گذشته حجم سرمایه‌گذاری‌های سنگین و بزرگ به استان‌های مرکزی سوق پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه واحدهای صنعتی و تولیدات آن در استان آذربایجان‌شرقی اشباع شده، گفت: اگر نتوانیم صادرات انجام دهیم تولیدات این واحدهای صنعتی را چه کسی مصرف خواهد کرد؟

جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی تنها راه شکوفایی

وی، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی را تنها راه شکوفایی و پویایی بخش صنعت و معدن و استان آذربایجان‌شرقی و توسعه اقتصادی دانست و گفت: امیدواریم با حمایت دولت و نوسازی تجهیزات واحدهای صنعتی استان بار دیگر نقش و جایگاه آذربایجان در صنعت و توسعه اقتصاد کشور بازگردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با انتقاد از نرخ بالای تسهیلات بانکی گفت: تسهیلات با سود 28 درصد  نه تنها مشکل واحدهای صنعتی را حل نمی‌کند بلکه این واحدها در بازپرداخت آن با مشکل مواجه می‌شوند و مدیران این واحدها در حال حاضر رغبتی برای استفاده از این تسهیلات ندارند.

انتهای پیام/60002/ذ40/پ

 

تعداد بازدید از این مطلب: 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0




تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد