NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
کارنامه نمایندگان ورزقان

ورزقان آنلاین:*دکتر ذکریا کاظم پور*                                       تاریخ پیام صادرشده:/9/12/1393

کارنامه نمایندگان ورزقان/خاروانا

(به کدام نماینده نمره قبولی می دهید!؟) 


اگر موضوعات سایت ها و وبلاگ های منطقه ورزقان و خاروانا را در سالهای اخیر دنبال نمائیم به وضوح درمی یابیم که دنبال نمودن و ارزیابی فعالیت ها و عملکرد نماینده این منطقه در مجلس شورای اسلامی یک موضوع مورد علاقه برای قشرهای مختلف منطقه می باشد. فرقی نمی کند استاد یا دانشجو باشد، معلم یا دانش آموز باشد، کارمند یا کارگر باشد و... . در کل از هر قشری که سئوال می کنی چه خبر از منطقه و تحولات آن؟ بی درنگ با ادبیات خاص خود شروع به تعریف و تمجید و یا انتقاد از نماینده می نمایند. هر کسی بنا به برداشت خود دیدگاه خود را در این خصوص اعلام می نماید. در حالت کلی این موضوع نشان از بینش سیاسی و تحول ارزنده در اهالی منطقه می باشد که نسبت به عملکرد نماینده و نحوه فعالیت و کیفیت و کمیت آن آگاه است به طوری که این موضوع حتی درصد قابل توجهی از اوقات محافل اجتماعی و حتی خانوادگی را به خود اختصاص داده است.
بحث مهم اینجاست که اگر به درستی از این پتانسیل موجود استفاده گردد می تواند با سرعت غیرقابل وصف موجب شکوفایی و توسعه عرصه های مختلف منطقه گردد درغیر این صورت؛ صرف سیاست زدگی، تعصب گرایی و ایجاد تقابل اجتماعی بین قشرهای مختلف مردم تحت عنوان حامیان و غیرحامیان نماینده، بهره دیگری حاصل نخواهد شد. به طوری که اثرات این گونه تعارضات و تقابل ها در یک سال اخیر به وضوع قابل ملاحظه بوده که طرفین(حامیان و غیرحامیان نماینده) با ادبیات بسیار کوچه و بازاری و گاهاً با گفتارها و نوشتارهای خیلی سخیف همدیگر را متهم نموده و برچسب های ناروائی به هم می زنند! در این مدت این کش و قوس ها و زورآزمائی ها نه تنها راه به جائی نبرده و کوچک ترین اثری در برون رفت منطقه از مشکلات گریبان گیر خود نداشته بلکه در مواردی نیز خود اهالی رسانه و قلم منطقه را نیز سرگرم تسویه حساب های دوطرفه نموده و یا برخی از آنها را منفعل کرده و از گردونه فعالیت سیاسی و گاهاً اجتماعی خارج نموده است.
بسیار روشن است که نقد و انتقاد و یا به اصطلاح زیر ذره بین گذاشتن عملکرد مسئولین از رسالت مهم رسانه و قشر تحصیل کرده می باشد که در این راستا گردانندگان این رسانه ها مسئولیت سنگینی را برعهده گرفته و با اداره نمودن سایت و وبلاگی زبان گویای اهالی منطقه شده اند. درست است که باز نمودن سایت و وبلاگ و اعلام نظر در این فضا برای هر شخصی آزاد بوده و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد، لیکن قلم زدن در این عرصه و هدایت دادن به افکار عمومی مسئولیت پذیری اخلاقی و اجتماعی بس سنگینی می طلبد که گردانندگان رسانه های این فضا و علاقمندان و مخاطبان آن بایستی به اهمیت آن واقف بوده و با فهم درست از دغدغه های ملی و منطقه ای و به دور از تعصب و تحجر در صدد مرتفع شدن آنها بکوشند.
چنین به نظر می رسد که حامیان و مخالفان نمایندگان ادواری هر دو به دور از انصاف اقدام به اظهار نظر در خصوص کارنامه عملکرد این بزرگواران می نمایند، بدیهی است که این نوع برخورد با این موضوع یا نماینده را با بزرگنمائی عملکرد خود دچار توهم نموده و از واقع بینی منحرف خواهد ساخت و یا در صورت نادیده گرفته شدن فعالیت های خود، دچار یأس و ناامیدی شده و با بی کفایت جلوه شدن خود، از گردونه فعالیت های ارزنده خود خارج خواهد نمود.  

بنابراین؛ 

از خوانندگان محترم درخواست می شود مسائل و مشکلات منطقه و دغدغه های اساسی مردم رااز دیدگاه خود اولویت بندی نموده و به دور از هرگونه حب و بغض، اقدامات ملموس نمایندگان دوره های مختلف را در راستای برطرف نمودن این مسائل اعلام نمایند تا در یک فضای شفاف عملکرد این بزرگواران به سمع و نظر اهالی منطقه برسد. ضمناً نظرات دریافتی مشروط بر رعایت شدن اصل انصاف، ضمن انتشار در وبلاگ، پس از جمع بندی به نمایندگان ادواری ارسال خواهد شد تا ضمن شناسائی بهتر مطالبات مردم، ارزیابی و نمره خود را بصورت مستقیم از بطن جامعه و مردم دریافت نمایند.

درج نظر برای این مطلب (در وبلاگ ورزقان آنلاین)

* مدیریت نظرات این مطلب با رعایت عدالت و بدون جانب داری توسط مدیریت وبلاگ ورزقان آنلاین (دکتر ذکریا کاظم پور) انجام میگیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 70
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تبریز - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: ایران جزو کشورهایی است که در مسیر بلایای طبیعی از قبیل سیل، زلزله و ... واقع شده است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حیدری آزاد روز شنبه در تمرین زلزله در دبیرستان دخترانه عفاف این شهرستان با بیان اینکه دانش آموزان باید این تمرین ها را جدی بگیرند، افزود: دانش آموزان می توانند با فراگیری آموزش های لازم به آگاهی و بصیرت خانواده های خود در راستای کاهش خسارت جانی و مالی و یا پیشگیری از خسارات بیافزایند.



وی گفت: ارایه این آموزش ها و کمک های اولیه به دانش آموزان در سطوح مختلف از جمله دبیرستان ضروری به شمار می رود.



حیدری آزاد با اشاره به وقوع زلزله های گذشته و اخیر در کشور از جمله رودبار ، بم ، اهر و ورزقان و خسارات جانی و مالی فراوان آن ها، بر لزوم آموزش صحیح و اصولی دانش آموزان در مدارس و تاثیر گذاری آن ها در پیشگیری و کاهش خسارات تاکید کرد.


تعداد بازدید از این مطلب: 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تقدیر فرمانداران شهرستانهای بناب و ورزقان از خدمات هلال احمر

تبریز- ایرنا- فرمانداران شهرستان های بناب و ورزقان از خدمات نجاتگران هلال احمر این شهرستانها در امداد رسانی به حادثه دیدگان اخیر تقدیبر کردند.

 

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان آذربایجانشرقی، علی غفاری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ورزقان گفت: با توجه به نزدیکی فصل سرما و بروز بارندگی های فصلی و زمستانی در پی درخواست هلال احمراز فرمانداری این شهرستان ، جلسه هماهنگی کارگروه امداد و نجات شهرستان بامداد امروز برگزارشد.

وی افزود: در این جلسه ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته در زمینه بارش برف زودرس در اوایل آبانماه توسط ادارات و نهادها ، برنامه ریزی و تصمیمات لازم در خصوص آمادگی برای پاسخگوئی به حوادث احتمالی صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه بر مشکلات روستاییان جنگل نشین اشاره و بر لزوم حفظ آمادگی اداره راه و شهرسازی برای بازگشایی مسیر راهها در فصل سرما تاکید کرد .

به گفته وی همچنین شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز با هدف کمک رسانی مکلف به تهیه لیست بانوان بارداری که در فصل سرما از آذر تا پایان اسفند امکان زایمان را دارند، شد .

همچنین فرماندار شهرستان ورزقان با تقدیم لوح سپاس از زحمات و تلاش های امدادی هلال احمر در جریان بارش برف اخیر تقدیر و از اقدامات جمعیت هلال احمر ورزقان در پاسخگوئی مطلوب به ریزش برف سنگین روزهای اخیرتجلیل کردند.

بر این اساس ، فرماندار شهرستان بناب نیز با هدف تجلیل از نیروهای هلال احمردر آستانه فرا رسیدن فصل سرما و اتخاذ تمهیدات لازم کارگروه امداد ونجات و آموزش همگانی شهرستان بناب تشکیل جلسه داد.

جعفر صادق قلی پور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بناب با اعلام این خبر گفت: به منظور تدوین راهکارهای مقابله با فصل سرما و تهیه و تدارک تجهیزات لازم جلسه کارگروه امداد ونجات و آموزش همگانی شهرستان بناب تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این جلسه ولی الله فرج اللهی فرماندار شهرستان بناب بر لزوم آموزش و آمادگی نیروهای امدادی تاکید و بر اساس ارزیابی های انجام گرفته از مانورهای اخیر کارگروه های امداد و نجات شهرستان از نیروهای جمعیت هلال احمر در برگزاری مانور لحظه صفر و داشتن آمادگی لازم تقدیر کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 151
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تصاویری از مراسم بزرگ شبیه خوانی روز عاشورا در روستای سیه کلان

 

تصاویری از مراسم بزرگ شبیه خوانی روز عاشورا در روستای سیه کلان

این مراسم همه ساله روز عاشورا با حضور پرشور مردم منطقه در روستای سیه کلان از توابع شهرستان ورزقان برگزار میشود .

در پایین میتوانید چند عکس از این مراسم معنوی را مشاهده نمایید .

1. امیر اله گلمحمدی در نقش امام حسین (ع)  2. علی عباسزاده در نقش حضرت ابولفضل (ع)  3. باقر رضایی در نقش جناب قاسم  4. حسن سبزی در نقش حضرت علی اکبر (ع)  5. بهنام سلطانی در نقش حضرت فاطمه (س)  6. بلال سبزی در نقش حضرت زینب (س)  7. علی کاظم پور در نقش حضرت سکینه (س)  8.سعید دهقانی در نقش حضرت رقیه (س)

اسامی افرادی که در مراسم شبیه خوانی در گروه امام حسین (ع) نقش ایفا کردند:

1. امیر اله گلمحمدی در نقش امام حسین (ع)

2. علی عباسزاده در نقش حضرت ابولفضل (ع)

3. باقر رضایی در نقش جناب قاسم

4. حسن سبزی در نقش حضرت علی اکبر (ع)

5. بهنام سلطانی در نقش حضرت زینب (س)

6. بلال سبزی در نقش حضرت فاطمه (س)

7. علی کاظم پور در نقش حضرت سکینه (س)

8.سعید دهقانی در نقش حضرت رقیه (س)

1. عادل رضایی در نقش عمر بن سعد  2. محمد سبزی در نقش حرّ  3. محمد عیوضی در نقش شمر  4. علی عبداله زاده در نقش ارزق  5. رامین سلطانی در نقش مارد  6. آسف احمدی در نقش مسرع  7. سیامک عظیم زاده در نقش حرمله

اسامی نقش آفرینان گروه یزید :

1. عادل رضایی در نقش عمر بن سعد

2. محمد سبزی در نقش حرّ

3. محمد عیوضی در نقش شمر

4. علی عبداله زاده در نقش ازرق

5. رامین سلطانی در نقش مارد

6. آسف احمدی در نقش مسرع

7. سیامک عظیم زاده در نقش حرمله

سربازان:

علی کاظم پور - میلاد عباس زاده - جواد سبزی - شاهین کاظم پور - هوشنگ صدقیانی - محمد پاشایی -مهدی جعفری -فرهاد عباس زاده - کیان احمدی - باقر عباس زاده - سجاد احمدی

شبیه خوانی در روستای سیه کلان

شبیه خوانی در سیه کلان

شبیه خوانی در روستای سیه کلان ورزقان

شبیه خوانی سیه کلان

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

عادل رضایی - علی عبداله زاده - محمد عیوضی

عادل رضایی - علی عبداله زاده

عادل رضایی - آسف احمدی

1. عادل رضایی در نقش عمر بن سعد  2. محمد سبزی در نقش حرّ  3. محمد عیوضی در نقش شمر  4. علی عبداله زاده در نقش ارزق  5. رامین سلطانی در نقش مارد  6. آسف احمدی در نقش مسرع  7. سیامک عظیم زاده در نقش حرمله

علی کاظم پور - میلاد عباس زاده - جواد سبزی - شاهین کاظم پور - هوشنگ صدقیانی - محمد پاشایی -مهدی جعفری -فرهاد عباس زاده - کیان احمدی - باقر عباس زاده - سجاد احمدی

محمد سبزی - جواد سبزی

شبیه خوانی روز عاشورا

شبیه خوانی روز عاشورا در سیه کلان

حسن سبزی در نقش حضرت علی اکبر (ع)

آسف احمدی - جواد سبزی

عادل رضایی - سیامک عظیم زاده- رامین سلطانی - علی عبداله زاده - محمد عیوضی

علی کاظم پور -میلاد عباس زاده-کیان احمدی

منبع:وب سایت فرخ عبداله زادهwww.abdolahzadeh.ir

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2056
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تاسوعای حسینی در ورزقان

تاسوعای حسینی در ورزقان

تبریز - ایرنا - شهرستان ورزقان در تاسوعای حسینی در ماتم و عزا بود.

 

به گزارس ایرنا، اهالی ورزقان، خاروانا و روستاهای تابعه به یاد سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع ) و یاران با وفایش به ویژه سقای اب تشنگان کربلا با برپایی مراسم نوحه خوانی، سینه زنی و زراه اندازی دسته های عزاداری ارادت خود به اهل بیت را نشان دادند.

مردم عزادار ورزقان از اولین ساعات روز تاسوعا و به رغم بارش برف و هوای سرد با برپایی خیمه های عزا و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی عزاداری های خود را آغاز کرده بودند.

حضور دستجات حسینی و جمع کثیری از اهالی شهر ورزقان در قبرستان شهر و قرائت فاتح و پخش نذری و احسان به یاد رفتگان خود، یکی از برنامه های تاسوعای حسینی، از سال های طولانی در این شهر است که روز دوشنبه با شکوه خاصی برگزار شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0




تعداد صفحات : 12